Tasta Senter i normal drift

OBOS-sentrene holder åpent Norge og verden er inne i krevende tider på grunn av koronasmitte, og det er mange som stenger sine virksomheter helt eller delvis om dagen.
Del på Facebook
OBOS-sentrene holder åpent
Norge og verden er inne i krevende tider på grunn av koronasmitte, og det er mange som stenger sine virksomheter helt eller delvis om dagen.

PRESSEMELDING
19.03.20 – OBOS Eiendom, kjøpesentrene

Norge og verden er inne i krevende tider på grunn av koronasmitte, og det er mange som stenger sine virksomheter helt eller delvis om dagen.
OBOS Eiendom AS, som blant annet eier kjøpesentrene Lambertseter Senter, Manglerud Senter, Tveita Senter, Tasta Senter, Sandaker Senter, Oppsal Senter og Holmlia Senter, holder åpent.
– I OBOS Eiendom bestreber vi oss på å være i normal drift, og vi har satt i gang en rekke tiltak for å beskytte våre samarbeidspartnere, ansatte og kunder fra smitte, og bidra til den nasjonale dugnaden. Det er viktig for oss å opprettholde tilgangen til varer som kundene i disse dager trenger. Vi følger nøye med på råd og restriksjoner fra norske helsemyndigheter, og gjør løpende vurderinger på ytterligere tiltak, sier konserndirektør Nils Morten Bøhler i OBOS Eiendom. Han kan også fortelle at det nå vil bli montert hånddispensere med antibac på sentrale posisjoner slik at kunder kan rense hendene sine både før og etter handel. I tillegg blir alle overflater desinfisert annen hver time i senterets åpningstid, slik at dørhåndtak, heisknapper og så videre skal være så rene som mulig.

Sentrene har hatt en hektisk uke, og det er mange som har gjort en ekstra innsats den siste tiden. Renholdere, driftspersonell og alle butikkansatte har sørget for at renholdet er på topp. Disse har også satt seg selv i større risiko for smitte enn alle de som har hatt mulighet til å jobbe hjemmefra.
– Av hensyn til butikkpersonalet, driftspersonell og renholdere og til seg selv, oppfordrer vi alle våre kunder til å respektere forholdsreglene som er utarbeidet av Folkehelseinstituttet med å blant annet holde avstand, ha god håndhygiene og helst å betale med, sier konserndirektør Nils Morten Bøhler.
 
Det er ikke bare renhold som har vært i fokus, men også hvordan man kan tilrettelegge for handel for de som ikke kan fysisk komme til sentrene grunnet karantene eller de som av hensyn til egen helse ikke ønsker å utsette seg for smitte. Flere butikker har tilbudt seg gratis hjemkjøring.
– Vi anbefaler alle å laste ned OBOS-appen Nabohjelp som er åpen og gratis for alle. Appen er laget for å gjøre det enklere å spørre eller tilby naboen hjelp. Det er nå man har mulighet til å bygge gode relasjoner mellom naboer og i nabolag, sier Bøhler.

Avslutningsvis ønsker konserndirektøren å minne om at det kommer en tid etter denne krisen, og oppfordrer derfor alle til å handle lokalt, enten på nett eller fysisk i butikk. 
- Vi takker for alle kunder som handler lokalt, og det setter vi stor pris på. Vi er stolte av alle som jobber på sentrene våre og ydmyke til den innsatsen alle legger ned, sier konserndirektør Nils Morten Bøhler i OBOS Eiendom.