Marianne Marsli – tips@tastavis.no

Kjøpmann Kjetil Gryt sier at dette var en kjempesuksess og skryter av ungdommen. Det å lære gjennom praksis og møte ekte kunder er viktig lære! Praksis og teori er sjeldent det samme. Elevene imponerte stort. De tok ansvar, jobbet godt sammen og skapte en flott atmosfære i butikken. Vi er stolte over å kunne bidra til slik læring i praksis, sier kjøpmannen ved REMA1000 Tasta.
Her hadde de ansvaret for hele kundeopplevelsen, og sørget for at butikken fremsto både ryddige, velfylte og klare for helgehandel.For å gjøre opplevelsen ekstra hyggelig for kundene, delte «de ansatte» ut smaksprøver og gratis matvarer og kundene som tok turen innom denne fredagen kunne smake på: nystekt Grandiosa-pizza, nystekte vafler, pølser i brød, sjokolade og
pizzaboller.
Både «ansatte» og kunder uttrykte stor begeistring for tiltaket, og tilbakemeldingene vært utelukkende positive. Formålet med prosjektet var å gi elevene praktisk erfaring i butikkdrift – en viktig del av utdanningen innen salgsfaget.
