Imponerende desember for Alti Tasta

TAKKNEMLIGE: Ansatte og senterleder er takknemlige for at kunder velger å benytte seg av Alti Tasta.
TAKKNEMLIGE: Ansatte og senterleder er takknemlige for at kunder velger å benytte seg av Alti Tasta.
Del på Facebook
I fjor flyttet nye aktører som Sport Outlet og Normal inn på Alti Tasta. Dette har hatt stor betydning for salgene på senteret, og desember ble en spesielt god måned for både kunder og ansatte i år også.

– Så langt viser tallene for desember en økning på over 12%, og vi estimerer rundt 30% økning for hele året, men de endelige tallene er ikke helt klare enda, sier senterleder Birte Wiinberg.

Omsetningen for desember måned var en klar suksess for Alti Tasta. Det er stadig vekst i kunder som benytter seg av senteret, og denne trenden har fortsatt inn i det nye året. Wiinberg forteller at også i januar har de sett en økning i besøk og omsetning.

– Desember er selvfølgelig måneden med best økning, men vi fortsetter med gode tall også nå i januar.
Hvordan har det gått med tanke på renteøkningene?

– Renteøkningene er van-skelig å si noe om. Siste rente-økning kom jo nå like før jul, og effekten av denne vil man ikke se før nå på nyåret. Noen kan likevel oppleve at kunder tenker seg om en ekstra gang når de skal kjøpe dyre ting, kanskje spesielt større investe-ringer, sier Wiinberg.

oss, derfor jobber vi videre med kjekke opplevelser og  aktiviteter på senteret for å skape en god kundeopple-velse, sier Wiinberg.
oss, derfor jobber vi videre med kjekke opplevelser og aktiviteter på senteret for å skape en god kundeopple-velse, sier Wiinberg.

Det blir gjort flere tiltak for å gjøre julesalget til en hyggelig opplevelse for kunder og ansatte.

– I desember utvider vi åpningstidene, har søndags- åpent de tre søndagene vi har lov til å ha åpent, og arrangerer ulike aktiviteter. I tillegg elsker vi å pynte til jul, så vi gleder oss allerede til neste november, sier Wiinberg.

Programmet for resten av året er allerede klart, men det er en kontinuerlig planleg-ging. Det består blant annet av en aktivitetskalender som tar for seg merkedager slik som valentinsdagen og morsdagen.

– Det er viktig at kundene trives når de handler hos oss, derfor jobber vi videre med kjekke opplevelser og aktiviteter på senteret for å skape en god kundeopple-velse, sier Wiinberg.