Tasta Senter er nå Alti Tasta 

Del på Facebook
De fleste har nok sett at Tasta Senter har skiftet navn. I tillegg til ny profil og markedsføring, satser senteret på noen endringer når det kommer til varer og tjenester.    
Ny profil: Selv om det har kommet nye skilt på veggene, skal kjøpesenteret bevare sin lokale identitet, sier senterleder Birte Wiinberg. 

Andreas Thorsen 

andreas@tastavis.no  

Den 24. april 2021 skiftet Tasta Senter navn til Alti Tasta, noe som ble godt synlig med nye skilt på veggen. Senteret, som eies av OBOS Eiendom AS, har siden juni 2020 blitt forvaltet av Alti Forvaltning AS, som syntes at tiden var inne for å innlemme det helt i Alti-kjeden som nå teller 16 kjøpesentre.  

 Vil bevare lokal identitet 

–Dette blir positivt både for kunder og ansatte i senteret, og vi gleder oss stort, sier senterleder Birte Wiinberg. 

  Wiinberg mener at det vil bety mye å bli en del av et større fellesskap, med felles profil og kampanjer og aktiviteter senteret kan ta del i.  

 – Når vi er flere til å dele kostnadene, kan vi får mer kvalitet ut av markedskronene. Samtidig vil vi bevare vår lokale identitet, det er svært viktig for oss, forteller Wiinberg.  

 Noen feiring av forandringen lar seg ikke jo gjøre enn så lenge, men skal gjennomføres når smittetrykket har roet seg. 

  Nytt navn og nytt innhold 

For dem som lurer på hva som ligger i det nye navnet, er meningen at det skal kunne leses som «alltid» eller «Alt i», hvor sistnevnte uttrykker ambisjonen om å samle mye på ett sted for kundene. Også når det gjelder hva som tilbys, vil noe være nytt:   

   – Det vil delvis være andre varer og tjenester enn det vi har hatt i sentrene før. Kundene våre er opptatt av lokal handel og ser hvor viktig det er for lokalsamfunnet, sier kjøpesentersjef Marianne Sørbøe i Alti.